چند پیشنهاد شام برای شب یلدا

شب یلدا از طولانی ترین شب های سال است. از قدیم در این شب آشنایان در کنار هم جمع می شدند و این شب را جشن می گرفتند. در این شب غذاها و خوراکی های ویژه ای مصرف می شود که برای شما پیشنهادهایی برای شام شب یلدا را آورده ایم. می توانید از آن ها برای شام ایده بگیرید.

3453453453535 - چند پیشنهاد شام برای شب یلدا

در این شب اغلب شهرها و روستاها از غذاهای سنتی و محلی خود استفاده می کنند و برخی دیگر از فست فودها و حتی غذاهای سنتی ایرانی که در طول سال استفاده می شود.

آش آذری یا آش انار :

آش در میان انواع غذاهای ایرانی از خوراکی هایی است که در روزهای سرد سال بیش از هر زمان دیگری پخته می شود و به مصرف می رسد. آش انار یکی از غذای شب یلدا می باشد در واقع آش انار از جمله غذاهای آذری است که در فصل زمستان پخته و مصرف می شود. این آش حبوبات ندارد و فقط از غلات تهیه شده، بنابراین آش سبکی است و پس از مصرفش کمتر کسی احساس سنگینی می کند.

خورش انار (ناردون) با مرغ غذای شب یلدای شمالی ها :

مرغ ناردونی یکی از خوشمزه ترین دستورهای پخت مرغ است که می توانید از خوردن آن لذت ببرید. این یکی از غذاهای محلی شمالی ها است. برای آشنایی با دستور پخت آن از لینک استفاده کنید.

خشیل، غذای شب یلدای آذربایجانی ها :

خَشیل یکی از غذاهای محلی مردم آذربایجان است که خوردن آن بین ساکنین مناطق مختلف آذربایجان و خصوصا در مراسم شب یلدا رایج است. به سبب وجود مقدار زیادی گندم و شکر و کره طبیعی در این نوع غذا برخی بر این باورند که خوردن خشیل باعث مقاومت بدن در برابر سرما می شود.

آش ماش و قمری :

آش قمری یا آش ماش و قمری یکی از غذاهای سنتی اصفهان است. این آش سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین می باشد. این آش خوشمزه را می توانید در شب یلدا تهیه کنید و نون میل کنید.

دلمه برگ مو :

یکی از غذاهای سنتی ایرانی دلمه ی برگ مو است. این دلمه به دلیل داشتن برگ مو، در فصل بهار تهیه می شود اما می توان برگ مو را فریز و یا کنسرو کرد. و در طول سال به راحتی دلمه ی برگ مو را بپزید. اما در صورت نداشتن برگ مو می توانید از کلم برگ استفاده کنید.

طرز تهیه دلمه کلم :

دلمه کلم برگ یکی از انواع دلمه های پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که علاوه بر اینکه می توانید آن را به عنوان یک غذای کامل سرو کنید، می توانید از آن به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم استفاده کنید. این دلمه کلم مجلسی در برخی شهرها با نام دلمه کلم پیچ شناخته می شود.

طرز تهیه کباب کوبیده :

یکی از غذاهای سنتی ایرانی که در همه ی موافع طرفداران خودش را دارد، کباب کوبیده است. شاید فکر کنید که اگر خودتان این غذا را درست کنید. خوب نمی شود و می ریزد اما این طور نیست، شما می توانید آن را خیلی راحت در منزل تهیه کنید. یکی از پیشنهادهای ما برای شام شب یلدا می باشد.

جوجه یکی از غذاهای پرطرفدار مجلسی می باشد. این غذا را می توانید در به راحتی در هر زمانی تهیه کنید. جوجه را هم با استخوان و هم بدون استخوان تهیه می کنند. زمانی که با برنج سرو می کنید بدون استخوان بهتر است و زمانی که با نان میل می کنید بهتر است با استخوان تهیه شود. جوجه ها تنوع بسیاری دارند که در ادامه شما را با طرز تهیه جوجه زعفرانی آشنا می کنیم.

کوفته تبریزی :

بین غذاهای سنتی،‌ کوفته تبریزی یکی از معروفترین غذاها و البته تنها غذایی است که با حداقل تغییر در شیوه پخت، تقریبا در تمام خانواده های تبریزی به یک روش آماده و طبخ می شود. مواد لازم، روش پخت و فوت های کوزه گری برای آماده کردن این غذا این مقاله را بخوانید.

مرغ ترش :

مرغ ترش یکی از غذاهای سنتی خطه ی شمال ایران است. مرغ ترش، با مرغ، سبزی معطر، گردو، رب انار و … تهیه می شود. این غذا یکی از پیشنهادهای ما برای شام شب یلدا می باشد.

مرغ شکم پر :

مرغ شکم پر یکی از غذاهای شیک و مجلسی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی و با دستورهای متنوعی پخته می شود. مرغ شکم پر گیلانی که با مواد ترش و سبزی معطر تهیه می شود معروف به استان گیلان است. این غذا را به همراه کته رشتی با برنج شمالی سرو می کنند.

غذاهای فست فودی مانند :
پیتزا :

شاید برخی در شب یلدا تمایلی به میل غذاهای سنتی نداشته باشند، بنابراین یکی از غذاهایی که می توانید در طول سال و مخصوصا در شب یلدا تهیه کنید و میل کنید پیتزا است. شما به راحتی می توانید انواع پیتزاها و خمیر آن را در منزل تهیه کنید و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید و حتی باب میل خود مواد آن را تغییر بدهید.

فلافل :

فلافل از غذاهای نانی است که اصليت آن به لبنان برمی گردد نحوه تهیه فلافل متفاوت است اما چند مدل فلافل وجود دارد که اصلی ترين آن نوعی است که با نخود تهیه می شود ولی فلافل ماش، عدس، بادمجان، سیب زمینی هم وجود دارد

سالاد الویه :

سالاد الویه یکی از ساده ترین غذاهای فست فودی است که می توانید آن را خیلی سریع آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید از این غذای فست فود سرد می توانید به عنوان شام شب یلدا استفاده کنید.

همبرگر :

از همبرگر می توانید به عنوان فست فود برای شام شب یلدا استفاده کنید. برای سالم بودن آن می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

از غذاهای دیگری مانند انواع آش، انواع حلیم، انواع پلو و … می توانید در شب یلدا استفاده کنید؛ این غذاها فقط پیشنهادهایی برای شام شما بود. اما می توانید از هر غذایی در این شب استفاده کنید و از آن لذت بسیار ببرید.

همچنین بررسی کنید ...

پنتونه: نان شیرینی محبوب ایتالیایی را در خانه بپزید

پنتونه یا پنه تون یک نان شیرینی سنتی ایتالیایی با بافتی نرم و طعمی شیرین …