نوشیدن چای، کلیدی برای سلامت قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن چای به طور منظم می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

6354654 - نوشیدن چای، کلیدی برای سلامت قلب

این موضوع به دلیل وجود پلی‌فنول‌ها در چای است. پلی‌فنول‌ها ترکیباتی آنتی‌اکسیدانی هستند که به وفور در چای سیاه و سبز یافت می‌شوند و فواید متعددی برای سلامتی دارند.

نوشیدن روزانه چند فنجان چای می‌تواند به:

افزایش طول عمر
کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
بهبود عملکرد رگ‌های خونی
رقیق شدن خون
کاهش انقباضات قلبی
افزایش کلسترول خوب
کاهش التهاب
جلوگیری از لخته شدن و سفتی خون

معجزه پلی‌فنول‌ها:

پلی‌فنول‌ها به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی خود، التهابات مضر را در بدن کاهش می‌دهند و از آسیب به سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. این ترکیبات همچنین به بهبود عملکرد رگ‌های خونی و افزایش جریان خون کمک می‌کنند.

چای سیاه یا سبز؟

هر دو نوع چای سیاه و سبز حاوی پلی‌فنول هستند و فواید متعددی برای سلامتی دارند. با این حال، به طور کلی چای سبز به دلیل غلظت بیشتر پلی‌فنول‌ها و اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی‌تر، مزایای بیشتری برای سلامتی قلب و عروق دارد.

مطالعات چه می‌گویند؟

در یک مطالعه گسترده که بر روی بیش از 100 هزار نفر انجام شد، مشخص شد که افرادی که به طور منظم چای می‌نوشیدند، 56 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار داشتند.

نتیجه‌گیری:

نوشیدن چای به طور منظم، به ویژه چای سبز، می‌تواند یک راه ساده و مؤثر برای حفظ سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سکته مغزی باشد.

همچنین بررسی کنید ...

برگ کاری, گنجینه‌ای سبز برای سلامتی شما

برگ کاری، برگ‌های درخت (Murraya koenigii) که بومی هند است، به عنوان یک ادویه معطر …