تیک آبی در Instagram و FaceBook هم پولی شد

پس از آغاز تیک فروشی توسط توییتر، حالا اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد Instagram و فیسبوک، دو زیرمجموعه بزرگ متا هم برنامه‌هایی برای پولی کردن تیک آبی دارند و باید منتظر فوران تیک‌آبی‌ها در این دو پلتفرم باشیم!

464654 - تیک آبی در Instagram و FaceBook هم پولی شد

با آمدن ایلان ماسک به توییتر، فروش تیک تایید هویت آغاز شد. فروش تیک در توییتر فعالیت سوددهی بود و حالا متا هم می‌خواهد در دو زیرمجموعه بزرگش اینستاگرام و فیسبوک، تیک آبی را پولی کند. تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک برای کاربرانی جهانی قیمت مناسبی دارند اما با توجه به نرخ دلار در ایران، شاید خرید این تیک برای بسیاری از کاربران ایرانی ممکن نباشد.

پس از آغاز برنامه‌های متا برای فروش محدود تیک آبی در کشورهای استرالیا و نیوزلند، حالا این شرکت می‌خواهد تیک آبی پولی را در پلتفرم‌های Instagram و Facebook به فروش برساند. طبق اطلاعات منتشر شده، حالا کاربران این دو پلتفرم در ایالات متحده آمریکا می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۴.۹۹ دلار، در فیسبوک و اینستاگرام به تیک آبی برسند. البته در صورتی که کاربران تنها به تیک آبی در نسخه وب فیسبوک نیاز دارند، می‌توانند ماهانه ۱۱.۹۹ دلار پرداخت کنند.

شرایط دریافت تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک

در کنار قیمت دلار، یک مشکل بزرگ دیگر نیز برای خرید تیک آبی اینستاگرام توسط کاربران ایرانی وجود دارد. اطلاعاتی که متا منتشر کرده نشان می‌دهند در حال حاضر تیک تایید هویت تنها به کاربران آمریکایی که سنی بیشتر از ۱۸ سال دارند فروخته می‌شود. در ضمن تیک آبی به سرعت برای کاربران فعال نمی‌شود و پس از ثبت نام، باید در لیست انتظار متا بمانید.

نکته دیگری که باعث می‌شود خرید تیک آبی پولی اینستاگرام در ایران تقریبا غیرممکن شود، این است که برای ثبت اطلاعات، باید تصویری از یکی از کارت‌های شناسایی‌تان برای اینستاگرام بفرستید. کارت شناسایی شما، باید توسط دولت آمریکا صادر شده باشد و احتمالا با وجود محدودیت‌ها، کاربران ایرانی حتی در آینده هم نتوانند از تیک آبی پولی اینستاگرام استفاده کنند.

تیک آبی متا چه مزایای دیگری دارد؟

در کنار به دست آوردن یک تیک آبی که در کنار نام کاربری شما در اینستاگرام و فیسبوک به نمایش در می‌آید، با خرید تیک آبی پولی می‌توانید به ویژگی‌های دیگری هم دست پیدا کنید. این ویژگی‌ها شامل استیکرهای مخصوص کاربران ویژه می‌شود که می‌توانید در استوری‌ها یا ریلز استفاده کنید. همچنین در فیسبوک، به ازای هر ماه اشتراک تیک آبی، صد ستاره دریافت می‌کنید.

نکته قابل توجه دیگر این است که ویژگی تیک پولی متا، فعلا فقط برای افراد قابل خریداری است و شرکت‌ها و برندها، امکان استفاده از این ویژگی را ندارند.

منبع : گجت نیوز

 

همچنین بررسی کنید ...

سرعت دانلود ۵G در جهان ۲۰ درصد رشد کرد

سرعت دانلود جهانی شبکه‌های ۵G در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی، ۲۰ درصد افزایش …