این سبزی قاتل چربی خون بالاست!

گل کلم به‌دلیل فیبر بالا گوارش را کُند و احساس سیری ایجاد می‌کند و در نتیجه فرد به‌طور خودکار به مصرف کالری کمتری طی روز روی خواهد آورد. خاصیت دیگری که در گل کلم به کاهش وزن کمک می‌کند، پرآب‌بودن این ماده غذایی است.

64365343643 - این سبزی قاتل چربی خون بالاست!

گل کلم خاصیت فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین خواص آن تنظیم چربی خون بدن است؛ گل کلم می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.

گل کلم این سبزی شیرین و سبک با طعم بی‌نظیرش می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های فصل زمستان برای سرو شدن کنار غذا باشد. کلم دارای خواص بسیاری است که عبارتند از:

۱. اگر ترکیبات موجود در گل کلم با مصرف مرتب این نوع سبزی همراه شود می‌تواند مانعی در برابر انواع سرطان‌ها باشد.

۲. گل کلم می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.

۳. هر پیمانه گل کلم فقط حاوی ۲۵ کالری است. به این معنی که مصرف زیاد این ماده غذایی موجب اضافه‌وزن نمی‌شود و همچنین جایگزین کم‌کالری مناسبی برای مواد غذایی پرکالری مانند برنج و آرد است.

مقاله مرتبط :

علائم آلودگی مغز چیست؟

گل کلم به‌دلیل فیبر بالا گوارش را کُند و احساس سیری ایجاد می‌کند و در نتیجه فرد به‌طور خودکار به مصرف کالری کمتری طی روز روی خواهد آورد. خاصیت دیگری که در گل کلم به کاهش وزن کمک می‌کند، پرآب‌بودن این ماده غذایی است. ۹۲ درصد وزن گل کلم از آب تشکیل می‌شود و این درحالی است که مصرف مواد غذایی پرآب و کم‌کالری با کاهش وزن بی‌ارتباط نیست.
طریقه مصرف گل کلم

گل کلم را می‌توانید به راحتی بخارپز و کنار غذا نوش جان کنید، اما ترکیب آن با سیب زمینی پخته هم برای قرار گرفتن کنار بشقاب غذا بسیار خوشمزه خواهد شد.

ضمن اینکه گل کلم در کشور ما وقتی در قالب شور یا ترشی درمی‌آید بسیار خواستنی‌تر خواهد شد.

همچنین بررسی کنید ...

اسیدوز متابولیک چیست و چه درمانی دارد؟

افرادی که اسیدوز متابولیک دارند ممکن است ضربان قلب سریع، خستگی، گیجی، تغییر در الگوهای …