نماد سایت کانون فرهنگی تبلیغی راه نور

تیک آبی به Gmail آمد

43534534534 - تیک آبی به Gmail آمد

جیمیل (Gmail) نیز اکنون به ویژگی تیک آبی مجهز شده که در کنار نام فرستنده نشان داده می‌شود و هویت او را تأیید می‌کند. گوگل در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که با وجود این ویژگی، کاربران می‌توانند بفهمند ایمیلی که دریافت کرده‌اند از سوی یک منبع قانونی ارسال شده یا یک کلاهبردار.

همانطور که در پست وبلاگ گوگل اعلام شده، قابلیت تیک آبی جیمیل براساس ویژگی شاخص‌های برند برای شناسایی پیام (BIMI) ساخته شده است. با وجود این ویژگی، شرکت‌ها برای کاربران تأیید می‌کنند لوگوی برندی که به‌عنوان آواتار ایمیل خود استفاده کرده‌اند، به آن‌ها تعلق دارد. همچنین شرکت‌هایی که قبلاً BIMI را اتخاذ کرده‌اند، به‌طور خودکار این علامت را دریافت خواهند کرد.


نحوه نمایش تیک آبی جیمیل

تصویر ارائه شده توسط گوگل نشان می‌دهد که کاربران با نگه داشتن ماوس خود روی این علامت، با پیغامی مبنی بر اینکه «فرستنده این ایمیل تأیید می‌کند» که مالک دامنه و تصویر پروفایلی است که برای ارسال ایمیل استفاده شده است. گوگل اشاره می‌کند که با وجود این سیستم احراز هویت، کاربران و سیستم‌های امنیتی قادر خواهند بود تا هرزنامه‌ها و ایمیل‌های اسپم را بهتر شناسایی کنند و همچنین کسب‌و‌کارها با نهایت اعتماد از حساب خود استفاده کنند.

از جمله شرکت‌های بزرگی که از گذشته به کاربران خود تیک تأییدیه آبی ارائه می‌کند، می‌توان به توییتر اشاره کرد که البته در چند وقت گذشته با آشفتگی‌هایی در این رابطه مواجه شده است. با این وجود، برنامه‌های دیگری از جمله Pinterest و یوتوب نیز این نماد را به کاربران خود ارائه می‌کنند و متا نیز اخیراً تیک آبی پولی اینستاگرام و فیسبوک را در دسترس کاربران بیشتری قرار داده بود.

گوگل از همین امروز تیک‌های آبی تأیید را برای حساب‌های Workspace و حساب‌های شخصی ارائه کرده است، بنابراین در هنگام بررسی ایمیل‌های دریافتی خود، ممکن است با چنین قابلیتی مواجه شوید.

منبع : دیجیاتو

خروج از نسخه موبایل